Khamis, Mac 29

Kursus #1 - Pengurusan Stress

Assalamualiakum Uolls..

Semalam Aku menghadirkan diri ke kursus pengurusan stress.. yg pada hakikatnye aku pergi semata2 hanya untuk memenuhi 7 hari berkhursusje..
Sampai disana tepat jam 8 dengan menumpang kereta kawan sepejabat ku. Sessi menunggupun bermula... jam 8:30 pg.. menunggu urusetia dtg utk pendaftaran peserta... tidak lama selepas itu urusetiapun sampai. Aku dengan mak buyung keluar kejap ke kantin utk mkn kuih utk alas perut. Tetapi dalam perjalanan ke kantin yg diseberang jln, nampak org kantin br nak menghantarkan hidangan utk sarapan pagi kami. Jam 9:00 pg, urusetia mengarahkan kami untuk makan sarapan yang telah disediakan. Selesai makan, kamipun stanby menunggu penceramah sampai.. tepat jam 9:35 pg, penceramahpun sampai. rupa2nye yang memberi ceramah kakitangan sini gak. alah bosannyer... dahlah si MC nyer bercakap mcm keretapi xder brek.
Selesai sahaja ceramah oleh pemangku pengarah kesihatan, tibalah giliran penceramah luar. Namanye En. Desmond Lee dr syarikat SNE, penceramahnye.. sgt peramah dan pandai mengambil hati kami yg mendengar (ayat skema) muahahaha... oklah.. dia nak kurang kan stres kami. Bermula dgn aktiviti melukis gambar binatang kesayangan or tumbuhan yang paling digemari.. apabila dikumpulkan, beliau pilih satu2 then describe peribadi si pelukis. Tapi ada yang melukis rupa kucing tapi mcm monyet.. kami gelak sakan, dipadankan dgn pisang yg dilukis oleh rakan sepejabat aku lagilah aku gelak bagai nak rak..
Aktiviti ke dua, kami diberi satu gambar dan di tanya berape byk gambar muka org di dalamnye.. ada yg kata 4, 5 , 6, 7 lah tapi padahal 9 gambar org yg ada dlm gambar tu
Aktiviti ke-3, kami di suruh memilih warne pensil dah beliaupun menerangkan warne pilihan kami.. tp kebanyakannye.. pilihan yg baiklah... xkan dia nak bg penerangan yg x elokkan..
Aktiviti ke-4 pulak, kami diberi tgk video dari luar negara mengenai stress in the office. tp teruk sungguh cara mereka melepaskan stress.. ganas...
Agenda yang terakhir, mereka mula menjual produk yg mereka pasarkan iaitu SNE capsul dan lain2.
Ada jugalah aku membelinyer.. n mak buyung pun membeli utk tambah darah...
oklah kita lyn gambar.. sempatgaklah aku snap gambar penceramah tu.. jumpa lagi andai ada citer baru dr aku...

Tiada ulasan: