Isnin, Julai 2

Blues Monday #119


 

Isnin datang lagi.... hmm.... biasalah.. isninkan.. (isnin gak yang salahkan? kikikiki). Nasiblah jadi Isnin. 

Jabatan ni ada perhimpunan pagi seperti biasa. Tapi kali ni, Pengarah ambil masa yang lama. Sejam setengan ko.. kena berdiri... naik kebas kaki mak nih.. walaweh... macam-macam pesanan yang Pengarah sampaikan.

Ok.. ada kerja urgent. Tiba-tiba pulak meeting Tender jadi.. masak... sib baik bukan aku yang masuk kikiki..

Adios...

Selasa, Jun 26

Jom Sihat #1




PREVIEW: AKU YANG DAHULU DAN AKU YANG KINI

Hilang 20KG++ dalam 1 1/2 Tahun 


Isnin, Jun 25

Blues Monday #118



Monday Blues, Kerja tak jalan tapi blog berjalan hehehehehe... nasiblah.Tapi esok, kerja confirm jalan. Nasiblah bos... dapat anak buah yang agak pemalas macam aku nih...

Siapa baru nak mula puasa hari ni? angkat tangan.. eh..eh.. tapi sebelum angkat tu tengok keliling dulu. Tak de orang baru angkat tau.. kikiki.. aku baru nak mula puasa hari ni. tapi puasa ganti dulu lah. nanti dah habis, baru aku buat puasa enam. Insya Allah.. sekiranya berkesempatan....

Bercakap pasal puasa... nak berbuka makan apa yer hari ni? Hmm.. tadi aku ada baca pasal ayam goreng kunyit.. hmm makan tupun sedapgak hehehe...

jap nak search resepi..

Ayam Goreng Kunyit Ala Thai

A
1/2 ekor ayam dipotong kecil
1 sudu teh serbuk kunyit
1/2 sudu teh garam
minyak masak

B
2 ulas bawang putih dihiris nipis
1 biji bawang besar dihiris separa bulat
3 biji cili api diketuk
3 batang kacang panjang dipotong 1/2 inci (bundo tak bubuh sebab takde stok)
1/4 biji capsicum merah dihiris nipis
1/4 biji capsicum hijau dihiris nipis
1 helai daun kunyit dicarik ( tak ada. bundo ganti dengan serai)
1 sudu perahan limau nipis
1/2 cawan air.




1. Ayam digaul dengan kunyit dan garam. Perap 10 minit.
2. Panaskan minyak dan goreng ayam sehingga 70% masak. Ketepikan.
3. Keluarkan setengah daripada minyak dan masukkan bahan B.
4. Masak dengan api kecil selama 10 minit. Masukkan ayam dan gaul sehingga masak.
5. Hidangkan bersama nasi putih.

Sabtu, Jun 16

Silent Saturday #7


Jom buat larian virtual ni. Free jer..

Klik link 42 race ni

#jomsihat
#akubknpelari
#larilarianakje
#targetdr3XLtoSπŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…
#lariuntuksihatjer