Isnin, Februari 4

Makan Best #17 : Warung Harmony

السلام عليكم

Jumpa lagi U'Ollss... 

Lama dah tak post pasal tempat makan ni kan? lama juga aku tak review pasal tempat makan. Mana tidak nya, semenjak 2 tahun ni aku mengamalkan makan secara sihat, makan dan masak di rumah huhuhu... 

Bermula cerita, hehehehe.. Al - Kisah.. 😋😋😊😊

Sabtu yang lepas, aku rasa macam malas nak memasak malam. Tengah scroll FB, aku ternampak post pasal makanan western food, murah katanya. Nama tempat tu Warong Harmony. Review dari pengunjung ok dan banyak portion makanannya.

So, Akupun buatlah cadangan pada My Lovely Hubby. Mujurlah dia Setuju huhuhu.. Lepas maghrib, aku and family bergerak ke Warong Harmony di batu 7, Jalan Kebun.

Aku buka waze, lagipun tuan punya kedai dah letak siap2 dalam waze warong dia tu. Mula2 sampai, aku parking tepi jalan depan sekolah rendah je. Itu sahaja yang mudah nak parking. Sampai situ aku sedikit konfius sebab nama restoranya nama lain. 
Tapi bila tengok sebelah kanan, ada signboard Warung Harmony
 Tengok ke dalam, boleh nampak dan betullah kedainya.


 Menu, sila jamu mata anda 😊😊

Apa yang aku Order? 

 Mushroom Soup with Garlic Bread

 Mix Platter Oglio olio (kongsi dengan anak teruna)
Nasi goreng with chicken Grill (Sebenarnya salah order, aku sebab lapar sangat jadi sangap x dengar hubby nak apa, dia mintak lamb grilled aku bagi chicken kikiki)

Ok Review aku,

Pada aku, oklah.. not bad. sebab murah kan.. sos black peppernya, Hubby bagi review kureng sikit. tak berapa nak sedap. (patutlah aku bagi kambing kat dia macam nak tak nak je dia ambil). Nasi goreng kononnya tanya nak pedas ke tak nak, tp semata-mata letak cili api kat penjuru huhuhu.. mushroom soupnya terlalu creamy rasa cream x rasa mushroom, hmmm.. pinggan besar, nasi goreng memang agak banyak, spagetti sedap memang pd aku yg dietni harus kongsi 2, tapi.... portion ayam, daging kambing tu agak kecil.. bolehla.. sebab aku yang aku makan tu je x sampai RM50 hihihi... yang mix platter tu boleh lah.. memang perlu untuk aku yang makan 1/4 ni, wajib kongsi dengan anak teruna aku yang semakin membesar.. hehehehe..

so, rating kedai aku bagi 🌟🌟🌟 , sesuka hati nak bagi ratingkan? huhuhu... sekadar nak merasa western food yang murah, bolehlah datang sini. Kalau nak rasa macam kat hotel, baik kome pergi restoran 5 bintang or hotel 5 bintang ye tak? Ada yang lebih sedap, tapi ini yang dekat dengan rumah aku. Terima ajelah seadanya heheheh...

Buat owner kedai, keep it up, cuba lagi buat yang terbaik.. insyallah.. kalau anda berniaga dengan ikhlas, murah rezeki anda nanti.. cuba perbaiki lebih baik lg. 

Buat pengunjung tu, pada aku, nak parkir kereta mmg agak payah. Tapi tak perlulah parkir dpn rumah orang, nanti ada pula yg kena maki free. Susahkan org je nanti. Kalau dapat yang ok dan faham tu tak mengapalah. Kalau dapat yang x faham tu, dibuatnya aduan ke pihak berwajib, dah tutup kedai orang.. parkir jauh sikitpun apa salahnyakan.. dont be so selfish.. pikirkan jua org lain tu.... 

Sampai sini dulu, nanti aku update lagi untuk next entry... Adios...

Tiada ulasan: