Selasa, Mac 20

Jom Balik Kampung

As Salam,

Khamis lepas aku n family balik kampung sebelah my hubby nak bawak anak teruna balik kg sebab dah lama tak jumpa sepupu kesayangannyer, disamping tu nak bawak anak teruna pergi mandi sungai plus nak tgk anak buah yg baru lahir bln lepas. she so cute... soooo chubbyy... geram sgt... tgk gambar nih tul x aku ckp?

Tapi, ntahlah agak nyer cara orang sekarang kot, berpantang mcm x berpantang, dgn rambut x berikat tinggi, dgn stokin x pakai, dgn pilis n wat so everlah... x pakai langsung. ma mertua aku pun x menegur lak tu. pelik aku. Agaknyer psl anak bongsukot... tu yg buat x retijer... anak yg dlm pantangtupun x berbedung... ish..ish..

Hari sabtu, hubby rancang nak balik pagi then on the way balik singgah kolam air panas di Sungkai. Tetapi! yang buat jadi x seronok adalah hubby ku x membawa sekali baju n seluar mandi.. arrggghhhh..... sengalnyer..... so rancangan ditunda dan kami balik ke rumah sebelum Asar.

Nasib baik kami x pergi kolam hot spring tu. Kalau x mandi hujanlah kami... dlm perjalanan balik tu hujan lebat sgt dan melambatkan perjalanan kami utk pulang. xpelah biar lambat asal selamat.. Berhati-hati Di jln Raya....

On the way balik kami singgah di ulu bernam utk mkn2. My hubby nak makan nasi lemak, so aku ambilkan ayam rendang n telur mata kena charge RM 6, (dlm hati.. umang aiii.. mahalnyer... kedainih cekik kaw2 tu..) dahlah masa nak byr, xder signboard mengatakan sila byr disebelah.. punyerlah lama aku tunggu br nak bagitahu byr disebelah. giliran hubby pulak, beli lemang n nasi impit, rendang kerang n kuah rendang kena charge RM 7. pergh... mmg cekek darah... air kelapa pulak, 1 biji RM 4. disebabkan anak teruna nak sgt, belikanlah jugak... nih gambar yg sempat aku snap...

Menjelang hari ahad pulak aku ajak hubby ke Aeon bandar baru, nak cari kasut jln utk ke bandung nanti. dptlah dgn harga rm 50 ke atas.. nasib baik pakai kupon so xlah terasa duit tu keluar... then terjebak pulak bli buku utk anak teruna.. habih RM 60.. xpelah utk dia blajar...

Hmm... dah happy2 bercuti, blk opis tambahkan tension aku.... aku dah x tahan dgn sikap dan peel 'P' akunih... silap haribulan kalu dia x pindah aku gak yg mohon pindah nanti... huhuhuhu dugaan sungguh....

Layan gambar anak bertuah nih lg elok...

Tiada ulasan: