Selasa, Ogos 21

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Assalamualaikum...,

             Pejam celik, pejam celik, tup-tup dahpun berlalunya bulan Ramadhankan? masa berlalu terlalu pantas, sebulan berpuasa macam baru jer mula berpuasa. Bagi mereka yang leka dengan nikmat dunia, takkan dapat merasa waktu yang berlalu itu begitu pantas berjalan. Tetapi bagi mereka yang beriman dan bertaqwa, akan memanfaatkan setiap detik, masa dan waktu yang berjalan.
              Sebulan penuh kita berpuasa di bulan Ramadhan (penuhke puasa aku? ahaks..), Tiba pula tika dan waktu datangnya bulan Syawal di mana, Syawal ini di sambut dengan meriahnya di seluruh dunia.
Di kesempatan ini, rasanya tak terlewat lagi ni, Aku nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua ummat islam yang menyambut Aidilfitri terutama buat rakan-rakan blogger yang masih baru ku kenali. Sepuluh jari disusun, andai ada terkasar bahasa, andai ada yang terguris hati, andai diri ini tersilap perlakuan,  mohon ampun dan maaf dipinta. Segala persengketaan dan perselisihan dapat dilupakan agar persahabatan antara kita dapat dikekalkan buat selamanya.
               Buat yang pulang beraya ke kampung, berhati-hatilah di dalam perjalanan agar selamat pergi dan pulang ke rumah. Buat mereka yang telah tiada, kita ziarahlah ke pusara dan sedekahkan dengan bacaan ummul kitab. Manakala yang masih hidup, marilah kita saling ziarah-menziarahi sesama kita.
             Di akhir kata, Selamat hari Raya Aidilfitri maaf zahir dan batin....

Tiada ulasan: