Khamis, Oktober 25

The New Building of GM Klang

Teringin rasa di hati nak ke bangunan GM Klang yang baru. GM Klangni secara rasmimya dibuka bermula pada bulan September yang lepas. Dah nak hujung bulan 10 baru hati aku tergerak nak ke sana. Tujuan utama aku kesini nak mencari kasut/sandal refleksologi. sebab tumit aku nih sengal giler tambah lagi kalau lama duduk. memang sakit giler kalau pijak lantai. Ok berbalik pada citer GM Klangni. Bangunan baru nya betul-betul sebelah bangunan sementara GM Klang yang lama. pada sesiapa yang pernah kesana tahulah kat manakan. 
http://www.gmklang.com/assets/www/images/1.jpg
Wajah baru GM Klang

Mengikut perancangan pihak GM Klangni ada 4 blok yang akan mereka bina. tapi buat masa ni, mereka baru Submit pelan untuk blok A so yang buka sekarangni adalah blok A. Blok yang lain, kemungkinan akan dibina selepas bangunan lama dirobohkan. Kat bawahni gambar perancangan akan datang
cadangan GM Klang akan datang

 Macam mana nak kesini, ni aku ambil dari website GM Klang. Senang sangat kalau dari Kesas.
Oklah berbalik ke penjelajahan aku ke GM Klang nih. Aku masuk dari pintu tepi, tak banyak kedai yang di buka lagi. Bangunan barukan, banyak lagi ruang kedai yang kosong. Tapi serasa akulah, masa GM Klangni submit Borang F dulu, semua kedai dah penuh dengan nama penyewanya. Mungkin sebab baru sebulan dibuka, jadi kedai-kedai yang adapun kebanyakannya kedai sediada di bangunan lama. Bangunan kalini lebih besar dan ada tambahan kedai baru yang dibuka berbanding bangunan sementara dahulu.
Pandangan dari sisi
 untuk pertama kali ke sini, aku naik motor dulu, nak rikie tempatlah katakan, lagipun dekatje, bukan jauhpun. Bangunannya betul-betul sebelah bangunan sementara GM Klang yang lama.
Dari satu tingkat ke satu tingkat kami menjelajah. Kasut tak jumpa, menda lain yang jumpa hehehe..
Bermula dari tingkat bawah di khaskan untuk kedai makan sahaja. Itupun x banyak kedai makan lagi. 
Naik ke tingkat 1, dah penuh dengan kedai-kedai. Di tingkat nipun, baru aku nampak orang cukup ramai memenuhi setiap kedai. Memang besar. Andai berkenan, kena ingat no. kedai mengikut tingkat. 
Kedai Jam di tingkat 1
 Di bangunan baru GM Klang kali ni dapat menarik minat hubby sebab kalini lebih banyak pakaian untuk lelaki dan sebagainya khas untuk lelaki.

Tengok tu, dah usha-usha dah tu... tunggulah dapat gaji nanti confirm dia ajak aku datang sini.
Garment lelaki kebanyakannya di area 1F12 hingga ke 1F40
Gaya K-Pop
Batu kristal, jed dan batu cincin
Kalau nak beli cermin mata murah, ada di area kedai 1F32
Keronsang pula di area 1F103 ke 1F111Kami naik ke tingkat 2, kat sini aku beli refleksologi path untuk kaki. Hubby pulak beli baju hujan

Kedaini menjual Segala jenis helmet. Hubby singgah sini beli baju hujan murah jugaklah
Kemudian kami ke tingkat 3 dimana penuh dengan mainan dan barangan untuk kanak-kanak ternasuk baju, gaun, beg sekolah, beg pakaian dari kartun disney dan bermacam lagilah. Ditingkat ini juga kalau tak silap ingat lupa ingat  aku, ada dijual juga tudung2 dan selendang. Tapi kalau aku tersilap janganlah marah ek. Time tu aku tak dapat nak snap gambar sebab handphone aku di konker oleh anak teruna aku untuk bermain game. Singgah kedai yang menjual mainan, anak teruna mula rambang mata. nampak patung dragon ball mintak sampai 3-4 peket, nampak naruto nak naruto pulak. So aku decide nak belikan tapi secara senyap-senyap untuk hadiah hari jadinya nanti. Sempat lagi aku sambar model kapal terbang Air Asia X dan MAS MH brape ntah.
Barang-barang yang sempat aku borong termasuk hadiah birthday untuk anak teruna
Naik ke tingkat 4, masih dalam pembaikan dan tingkat seterusnya adalah parking. Mujurlah masa aku pergini masih belum gaji, kalau dah gaji, silap-silap habis duit gaji aku kat sini sahaja. Tambah lagi, aku macam dah seronok mengumpul model kapal  terbang dan membuat aku lebih berazam mengumpulnya lagi. Huhuhu... bisinglah hubby ku nanti. Oklah sampai di sini sahaja cerita aku pasal GM Klang, nanti kalau aku ke sini lagi, aku update lagi ek.

Tiada ulasan: