Selasa, Januari 8

Semangatnya Mencuci Kereta

Assalamualaikum....

          Rajin pula Hubby dengan Anak Teruna Aku mencuci kereta. Petang ahad yang lepas, mereka terus menyerbu ke kereta untuk mencuci. Kecoh mulut anak teruna kata nak buat juga. Suara walidnya aku dengar cuma sesekali. Dari atas aku dah dengar suara anak teruna aku, entah apalah agaknya yang di bebelkan nya. 

             Akupun turun ke bawah nak tengok apalah yang di bisingkan oleh anak teruna tu. Aku ingatkan mereka berebut spot cuci kereta, Sekali aku mengintai nak tengok, takde kena mengena langsung dengan kereta. 
        Rupa-rupanya berebutkan baldi air sabun pasal nak cuci basikal sendiri. hampeh sungguhlah... yang beria-ia membasuh kereta, hubby seorangjer.... ish..ish..ish... anak bertuah... habis terbalik-balik basikal tu dibuatnya. 

          Sayang sangat basikal yang satu. Basikal ini jugalah yang dilenjannya pusing-pusing dalam rumah. Dan sekarang dia ada hobi baru, bawa basikal pusing keliling kawasan perumahan. Jenuh aku nak bagi alasan nak mengelak dari bawa dia keluar. Huhuhu.. memanglah elok untuk minda anak terunaku ini, tapi aku tak tahan nak menjerit minta dia berhenti bila dah sampai hujung jalan. Aku takut ada kenderaan datang melintas. Apa-apa jadi, aku juga nanti yang dipersalahkan. Betul tak? Betul... orang akan bertanya siapalah mak bapak budak nih, tak reti jaga anak ke....

Tiada ulasan: