Isnin, Oktober 28

Blues Monday #38

Assalamualaikum...

Hmm.. sengal sungguh harini.. hari Isnin, ada sesetengah orang kata hari isnin hari paling malas nak pergi kerja, ada orang pula tak sabar-sabar datang kerja sebab baginya kerja adalah segalanya baginya. Tapi seeloknya kita mulakan hari Isnin dengan hari yang penuh keberkatan, penuh dengan limpahan rezeki buat kita. 

Hehehe.. sebenarnya nak bagitau, hari ni aku terpaksa emergency leave bak kata orang EL. Aku EL bukan pasal apa, pasal aku terpaksa. Bukan senang tau aku nak EL, dalam setahun, tak pernah aku sesuka hati nak EL, kadang-kadangpun, hanya sekali atau dua kali aku akan EL, Tapi nak atau tak, kena jugak aku EL. Bermulalah episod bersms dengan bos bagitau sebab kenapa EL. Panjang berjela jugaklah aku karang sms sebelum hantar pada bos. 

Semuanya pasal kereta kesayangan akulah.. buat hal pulak.. air cond rosak pulak.. memang perlu aku baiki segera. Tambah-tambah lagi masa musim hujanni.. mau berkuap kereta kalau aku bawak dalam hujan.
Bengkel yang aku nak hantarpun bukan dekat dengan rumah, nun kat Seksyen 13, PJ. kena tempoh jem bagai tol bagai.. mau berkuap aku kat dalam kereta. Free-free aku buat sauna pagi ni. Sampai sana pulak, tak boleh buat pulak... kena buat appointment pulak.. dah lah call tak berangkat, dekat 30 kali dalam 1 pagi aku call still tak berangkat. Sengaljer.. pastu sampai sana pulak tak dapat baiki, sauna lagi aku masa balik ke rumah. 

Yang paling best, banyak pulak kereta yang rosak. Dahlah warranty aku last esok, takkan aku nak kena bayar RM1500 semata-mata nak baiki aircond, baik aku amik kereta barujer. Naik nyampah lak aku nak pakai kereta nih, lepas satu, satu masalahnya. Yang paling best tu, masa appointment tu nanti, aku kena buat servis kat sana dan tinggalkan kereta selama 3 hari kat situ. Hai apalah jadi kat kereta aku tu nanti. Ntah makin elok ke idak ke makin terukke. Hari tu hantar sekali, dah jadi macam-macam kat air cond, lepasnih pulak apa jadi ntahler.. arghhh tension.... aku.. susah-susah sangat naik basikal tak susah hati dah kan?....

Tiada ulasan: