Sabtu, April 6

Oh, Mama Tiriku! by Herna Diana


Sinopsis:

DR. RAZIF masih sukar untuk melupakan arwah Suhaila walaupun sudah empat tahun isterinya pergi. “Tempat Suhaila tiada siapa yang dapat menggantikannya.”

Iman melancarkan satu misi. Misi mencari jodoh buat Dr. Razif! Diperkenalkan Zulaikha yang berbudi pekerti dan cantik paras rupa kepada abangnya itu. Bagi Dr. Razif, dia macam tak masuk dengan gadis itu.

Hidup Dr. Razif dan anak-anak jadi huru-hara apabila bertemu dengan Ekin. Apatah lagi Ekin yang menjaga Rayyan dan Ain. Ada sahaja yang mereka gaduhkan. Si Ekin ni dengan budak-budak pun nak berkira. Masing-masing sengaja cari pasal. Makin naik angin Ekin apabila kedua-dua budak yang dipanggil toyol kecik itu memanggilnya witch! Zulaikha atau Ekin? Dalam mengharungi kehidupan yang tidak seia dan tidak sekata, tanpa sedar ada rasa yang memikat hati Dr. Razif.

Komen: 
Memang menarik untuk dibaca. Aku cukup puas hati. Novel-novel Herna Diana memang tak menghampakan sangat menghiburkan aku. Aku asyik tergelakje baca novelni. Part yang aku suka bila part Iman terloncat-loncat kesukaan sebab menang main guli, anak-anak dan anak saudaranya boleh memegang perut iman yang sedang mengandung sambil berkata "hati-hati mak su, nanti tergolek pulak baby kat dalam nih" Iman boleh terpinga-pinga sambil di gelakkan oleh abang dan suaminya kerana kepetahan Rayyan. aku bagi 4 bintang dari 5 bintang.


2 ulasan:

Hanif Idrus berkata...

Kena beritahu bini aku ni....beli satu.

Isabel Diaz berkata...

Insya Allah, kalau jumpa, saya nak belilah (^_^)