Isnin, Januari 16

Blues Monday #113

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Blues Moday sungguh pagi hari ni, Lama tanah tempat aku duduk ni tak hujan, Hari ni dilimpahi dengan hujan yang sangat lama. Kalau tak silap dari tengah malam semalam. Tapi tak lebatlah... renyai jer..

Jalan macam biasa akan sesak setiap kali hujan, paling best bila abam trafik buat 'dek' jer.. lupa pula bawak baju hujan. Cuma berdiri perhati kereta lalu lalang.. urrgghhh hampeh.. Cerita pasal blues Monday[un bukan best mana kan. Jom kita throwback ajelah. Kerja throwback ajelah aku ni. tak pernah nak up to date langsung kan...

Cuti Am 2 minggu lepas, aku pagi-pagi lagi dah keluar dari rumah nak ke pasar. Pasar ni bukan pasar biasa tapi pasar kemboja di Kampung Kubu Gajah, Paya Jaras. Kalau korang nak cari ikut waze, korang carilah Kampung Kubu Gajah. Pasarnya betul-betul di selekoh jalan besar. Dari tepi jalan memang dah nampak dah.

Seeloknya korang datang awal, sebab pasar ni memang tutup awal, sehigga jam 12 tengah hari sahaja. Tambah lagi, time cuti am orang tak berapa ramai sama macam yang berniaga. Memang awal lagilah mereka tutup kedai. Dekat sini, korang digalakkan beli secara borong. Sebab kalau borong, harganya lebih rendah dari harga yang korang beli satu-satu. 

Kebanyakan saiz yang di jual dekat sini, semuanya jenis free size. Di mana, saiz orang seperti aku tak payahlah nak bermimpi untuk membeli belah. Sebab, aku memang tak muat.. eh pembetulan. Muat tapi ikut badanlah.. aku ni jenis yang longgar-longgar, yang ngam-ngam pun aku tak selesa. Muehehehe...

Hmmm.. aku nak bagi layan gambar, tapi gambar dalam Hp, aku tak boleh nak transfer ke komputer. Hp pun aku tak boleh nak buka internet sebab internet aku dah off limit.. huhuhu.. nantilah aku update yer..

Adios..




Tiada ulasan: