Isnin, Januari 30

Blues Monday #114


السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Selamat Menyambut Tahun Baharu Cina buat rakan-rakan yang berbangsa cina. Rasa tak terlambat kot aku mengucapkannya. 
Pagi tadi, aku dengan Hubby terlebih rajin nak ke Jeram, Kuala Selangor mencari mentarang. Pagi-pagi lagi dah aku paksa anak teruna aku bangun. Membebel mulutnya tidak mahu ikut sebab baginya tidur lagi seronok dari bangun pagi.Hai..lah anak...

Tak sampai sejam perjalanan kami, sebab jalan sesak. Sampai di Jeram, tak banyak yang berniaga. Hanya ada 1 - 2 gerai sahaja yang buka. Alhamdulillah ada juga mentarang cuma mahal sikitlah. Kami beli kerang dan pepahat juga. Niatnya,  kami nak ber 'shell out' lagi sekali malam ni.

 Shell Out kami buat kali pertama, masa ni makan bersama anak buah Hubby. Tapi tak fefeeling 'shell out' sangatlah.. sebab tak makan atas lapik plastik

Tengah hari pula, kami ke pasaraya cari ketam, udang dan sotong. 

Petangnya, Hubby aku mula merebus segala seafood yang ada. Manakala aku, menyediakan bahan-bahan untuk rempahnya. Meleleh air mata aku sebab kupas bawang keh...keh..keh...

Di mana ada ummi, di situ jugalah minah Melur ni nak landing... kalau terpijaklah... riuh satu rumah

Siap.... Masa untuk makan... Kali ni ringkas je. Tapi ada tambahan jenis 'shell' nya
Shell Out kali kedua

Hmm.. lazat... tapi inipun tak habis. Jenuh juga kami nak habiskan. Almaklumlah.. berdua je. Anak teruna macam biasa makan sikit je.

Tiada ulasan: