Rabu, April 4

Makan Best #2 : Kerapu masak Stim #1

Assalamualaikum....

Oh.. sorry, aku bukan nak cerita psl masakan harinih yek,aku nak citer psl aku mkn Ikan Kerapu masak stim ek.. huhuhuhu..

Malam Sabtu yang lepas, aku mengajak ke Econsave utk membeli belah barangan dapur yang telah mula susut. Keluar rumahpun jam 9 mlm, sampai sana dah jam 9:30 mlm time org standby nak tutup kedai huhuhu... keluar dari econsave jam 10:30 ke jam 11mlm.

Malam minggu off courselah aku xkan masak punyer... hehehe (thp pemalas punyer bini, ckp nak jd bini soleha. huhuhu...) so aku mengesyorkan kepada hubby ku agar makan di Sikin Seafood. yelah dah lama x makan kat situ adalah dlm nak masuk 3 bulan dah kot.. Tahun lepas rajin gak aku ngan Hubby g makan segala ikan masak stim kat situ. Masakan kat restoran tu xdelah sedap mana sgt. Sebab aku xdelah nak syorkan mkn makanan yang bergoreng kat situ.. konfem x sedap, (tekak akuler..) tp kalu masakan berkuah not bad gak.

Yang aku syok sgt makan kat situ bukannyer ape, owner restoran tu ada sediakan tempat mkn utk sesiapa yang nak makan secara bersila. siap mcm pondok yg besar, then ada meja rendah ala2 meja jepun gitu kalau buat family gatheringke best gaklah or ada reunionke, boleh juga di gabungkan meja2 yg ada utk mkn secara beramai2 n bersila. Masa aku dtg haritu, owner dah tambah lagi satu pondok utk 2 family tp utk family yang setakat 4-5 org jelah.. amat sempit x mcm pondok yang satu lagi agak besar.

Sesampaijer aku kat restoran tu, tgk pondok dah penuh. Kesian kat anak teruna, nak duduk kat pondok tp penuh pulak. So aku pun duduklah dekat meja kayu sebelah pondok baru. kamipun order siakap masak stim, kalian ikan masin n telur dadar. nasi utk 3 org, air laici utk anak teruna, air honeydew (air favorite) utk aku n laicikang utk mr hubby (ygnih pun anak teruna ku bedal gak). Anak teruna terpaksa duduk atas meja sebab masa duduk nampak kepalaje, dia x selesa. Yang surprisenyer.. biasanyer kalu kami order nasi utk 3 org, xpernah habis mesti ada lebih. tapi kali nih, anak teruna ku cukup berselera n minta nasi tambah lagi.. (xsempat nak snap gambar dia bersila atas meja sambil makan.) sungguh x sangka, dan selalunye aku yang kena habiskan nasi yang berlebih banyak hingga sengkak perut tapi kalinih aku hanye perlu tambah nasi sikit sahaja n x sampai 1 sendukpun huhuhu....
Ikan Kerapu yang tinggal kulit n tulang jer...




Kami balik kerumah dgn perut yang kenyang dan sehingga x sedar jam telahpun menunjukkan pukul 12 tgh mlm.. huhuhu ape lagi titonlah... gambar2 yang di snap after makan psl terlupa n kelaparanpunyer psl huhuhu..

Tiada ulasan: