Isnin, Mei 14

Family Day GP CCM Duopharma

Assalamualaikum.. semua,

Ya kita bersua lagi, di hari yang ceria ini, apa khabar pembaca-pembaca blog yang rajin menyinggah (ceh merapuje.. terasa cam DJ radiolak tp versi hampehla..) namaje pg nih aku ceria tp mood aku yang ceria dan mood yang berkobar2 tu telah dipadamkan oleh orang yang selalu buat aku stress sepanjang waktu bekerjanih.. jgnkan dgr suara dia nak memandangpun aku dah menyampah..

Ahhh.. dahla dr aku bercerita psl 'dia' nih baik aku citer psl citer yg dah tertunggak. Percutian ala-ala family day tempat kilang hubby aku bekerja selama 2 hari yang lepas buat kali kedua (sebelumnih, mereka buat kat bagan lalang tp aku ada hal x dapat pergi) oh aku lupa nak ckp kat mana ek, kami buat kat Tiara Beach Resort. dgr kata mmg agak class tempatnye, korang tengokjelah gambar nih ek (aku amik dr website TBR sendirinih). dlm agoda tulih hotel 4 bintang. mari baca ke bawah lagi bg pendapat aku yg berbintang2 nih...

Nampak best dan menarikkan?, tgk biliklak
Bilikpun mcm cunjekan, kemas dan teraturkan?
tgk aktiviti pulak, kids club
 Gimnya plak
siap dgn spa lagi.. nih aktiviti yang boleh di buat utk family day
Harga bilik RM 420 semalam. hmm... agak mahalgak

Haa.. dah puas tgk gambar promokan.. nanti aku bg korang jamu lak gambar yang aku snap.

Kami bangun seawal 6:30 pagi untuk bersiap (awal giler, bertolak jam 9:30 dr kilang) manakan tidak, anak teruna nak bangunjer dkt sejam, nak bungkus eh silap nak packing baju lagi, nak sarapan lagi, nak sterika bajunye lagi, kami dah ready n sarapan jam 8:30 alih2 hubby cakap nak basuh keta kejap keta berabuk.. duk x duk tepat jam 9:30 br nak keluar rumah.. (dlm hati aku rasa sengaljer... lantak lah bukan kengkawan aku).
Sesampaije di kilang, cuaca dah start panas. Nak agih makanan lagi, nak pasang reben lagi, nak berkumpul, tgkp gambar n doa selamat, kami bertolak jam 10 lebih.
Anak terunaku tertido, asal masuk keretaje lelap.
Dah sampai kat Tiara Beach Resort, meh kita jamu mata dgn gambar yg aku snap, sambil menunggu utk check in

Dapat kat blok D tingkat  5 dan kami di maklumkan yang lift rosak dan sedang di baiki. Nak tak nak kenalah naik tangga, bapak... tingkat paling atas tu... siuttul...
 Dah naik, bukakje pintu hidung aku yang sensitifnih dah terbau bau hapak plus bau lipas plus (senang ckp) biliknih x berjaga sgtlah.. dgn taik cicak merata-rata.. geli ada, keciwapun ada.
 Dapat Anugerah melambak2 tu...
korang bandingkanlah gambar atas dgn gambar bawahnih..
Katil

bilik yg aku dpt mengadap loji kumbahan n tangki air, xder maknenye country view tu..
dgn air cond n water heater yg x boleh nak control, tv yg dpt hanya tv3 yg xder kaler, tu pun tv yg kanta cembung tau bukan flat skrin (bandungpun dah pakai flat screen ooii.. plus astro lg) dgn living hall yang kerusinya bila org yg gedempol mcm akunih duduk cam nak patahjer bunyiknyer... dgn toliet penuh ngan taik cicaknyer.. erghhh... kaki komplen sungguh akunih.. itupun dah cukup bersyukur dahnihkan.. kalu kat negeri org x taulah nak ckp camnerkan? Tapi pada aku lahkan, not recommended kalu korang nak buat family day budget kat sini.. psl hotelnih agak pilih bulu skit.. kalu korang ada duit lebih bolehlah.. mmg ada tmpt utk buat functionpun mmg di sediakan khas dpn kolam siap dgn set karok n pentas lagi. dan tmpt utk membuat aktiviti. Tapi kalu korang jenis yang mmg x mandi pantai n nak mandi dlm kolam, oklah sebab hotelnih mmg byk kolam n agak luaslah.. anak2 nak main pun seronok n agak puas sebab byk mainan.
tapi kalu nak bandingkan gambar2 promo tuh, bak 'indah khabar dari rupa'lah boleh aku bayangkan. Ada Gim tp rosak, bayang spapun aku x nampak, apa lagi kids club or any aktiviti.
 Pemandangan Kolam dr atas
 Dah tak sabar nak mandi kolam
Jom kita layan gambar yang aku snap masa mandi kat kolam.

Umminye tersorok kat belakang

Dah berani naik sorang, siap baring2 lagi

naik buaian air
 Main yang tinggi sikit sambil mandi Bawah air terjun
Sibuk nak berenang

Gambar semasa ber Barbeque.. huhuhu bakar ayam, udang, sotong n ubi kentang dlm gelap. then tmp utk mknpun xder.. sekadar 2 meja kelah utk kami yang dkt  20 buah kereta. nak x nak kenalah mkn bersila kat lantai parking. Mls nak amik kira lapar punyer psl aku bedaljelah..

Menunggu makanan, Urusetia makan, Tukang bakar
 Dah kenyang mkn udang, bedal jajan lak

Esok hari, x sempat nak sarapan , anak teruna x sabar2 nak mandi kolam lagi. Pujuk punya pujuk pergi gak cari sarapan. Itupun x sabar nak mandi jugak.
Dah x sabar nak mandi, dgn rambut serabainye. (abaikan yg blakang tuh ek)
Sudah makan, sampai hotel terusje masuk kolam. Berendam dan menyelam, main gelongsor pun x puas lagi. kami keluar hotel jam 12:30 bila semua kwn2 hubby dah keluar sepenuhnye dan bermain dgn go-kart.
 Sambil menuggu
 mata anak teruna dah kuyu
Dah habis lumbapun masih nak berlumba lagi, x puas
Dah puas tgk org main go-kart, kami rancang nak ke muzium tentera tp disebabkan kami kena tinggal semasa isi minyak jadi kamipun (eh bukan hubbypun) decide balik terus ke rumah. So dgn ati yg sebal dan sengal aku ikutkan jugak walaupun sedikit memprotes tindakannya.
Hmm apa nak buat... dgn anak teruna yang dah tidur sebab letih main air, nak tak nak balik ajelah... *Wink*