Jumaat, Mei 4

Pasar Baru dan Jalan Dago serta Cihampelas Walk, Bandung Indonesia

Hari Ke-2 di Bandung

Susulan dari hari pertama kami di Bandung, Hari ini kami dibawa ke pasar baru sebanyak 6 tingkat kesemuanye x termasuk tingkat basement dan sub-basement serta parking yang di atas sekali.
Aku dan Ummi Ana decide nak mula dari bawah naik ke atas kerana nanti di tingkat 6 kami akan terus makan tengah hari. Tapi perancangan kami tidak menjadi. banyak barang yang kami x sempat nak beli hanya disebabkan nak menengok2 dulu. Barangan yang sempat aku beli adalah baju batik hubby n pak mertua, telekung utk aku n hadiah utk kwn2 opis, kain pelekat merangkap baju melayu hubby n anak terunaku and last but not least kain batik utk mak mertua n ipar aku. So.. moral of the story is.. kalau korang rasa nak round dari 1 floor ke satu floor adalah baiknyer korang amik cuti lama2 or duduk trus je kat bandung tu huhuhu... oklah aku citerkan barangan yang ada di setiap tingkat.
Lantai D2 - baju-baju blouse n kain telekung
Lantai D1 - baju-baju Jubah n blouse buat perempuan n baju batik buat lelaki 
Lantai G - beg-beg travel dan campur juga kain pelekat dan kain batik
Lantai 1 - Kain-kain pelekat, kain batik n telekung
Lantai 2 - kain-kain ela dan tempahan untuk buat jeans
Lantai 3 -  Jeans
Lantai 4 - blouse n skirt
Lantai 5 - Barangan Mainan untuk anak-anak
Lantai 6 - Handbag berjenama, beg galas n kasut2
 Letih berjalan, berehat sebentar...
 Setelah memenuhkan perut dan meminum air apocat (campuran avocado n coklat) betulkot ejaannyer.. kami ke Jalan Dago utk barangan factory outlet. Di sini aku lebih banyak membeli baju anak teruna. Baju n Jeans serta jacket. Sementara menunggu rakan2 yang lain, sempat juga aku membeli magnet dan beg utk cenderahati buat kawan2 di malaysia.
 magnet dan beg yang sempat aku borong di jalan Dago


Kedai Donatello yg kononnyer syurga kasut kulit n murah2
Saat menunggu kawan2 yang lain membeli belah dan mengukur jalan Dago Ahakzs...
 Fatihah sibuk nak membelikan baju utk Umminya
 Antara Kedai yang aku kunjungi
Makan malam di Kedai Bakso Malang sambil menonton Konsert
 Bakso malang (sedap jugak, selera aku makan walaupun tgh selsema) 
Nidji buat persembahan di Cihampelas Walk

Tiada ulasan: