Khamis, Mei 30

Projek Baju Mandi Muslimah

Assalamualaikum....


Seminggu lebih aku tak update blog. Hihihi biasalah, kalau Mr. Hubby kerja siang, agak susah aku nak update entry sekerap yang mungkin. Jumaat lepas aku balik kampung, tak sempat jugak aku nak update Freaky Friday. Padahal dah siap aku taip dalam entry tinggal nak publish jer.. Hmm tau-tau ajelah, kat kampung hubby tu bukan main payah lagi nak dapat line internet... 

Oklah, kali ni aku nak update entry pasal projek menjahit aku. Akuni kalau datang masa rajin nak menjahit, cepat ajer siapnya, tapi kalau datang Cik M aku, siap terbengkalai lamanya kain tu tak berjahit. Projek menjahit aku kali ni adalah menjahit baju mandi ala muslimah aku. Kainnya dah lama aku beli, tapi bila bab memotong tu yang buat aku malas tu... tapi bila dah potong, lajujer aku nak menjahit. Cantum-cantum siap...
Kain yang dah dipotong mengikut ukuran badan aku

Bajunya dah pun siap. Nanti aku update baru ek lupa nak snap gambar.

Terkini, aku jumpa baju mandi muslimah di jual di GM Klang, RM 59 jer.. siap seluar dan tudung lagi.. buat mereka yang nak beli baju muslimah budget bolehlah beli kat sana. 

Sekarangni aku tengah cari mood nak mula memotong baju melayu buat baju raya untuk hero-hero hati aku pulak. Ish.. bila dah mula susah nak berhenti. Kalau blogni terbengkalai korang paham2 ajelah ek.... sekali dalam setahunjer aku buat projek menjahit baju raya nih...

16 ulasan:

Unknown berkata...

Wahh ade baju mandi sendiri. Nak jugakkk

Firdausy CiLiKku berkata...

hehehe.. jahit cincaijer.. keli

Mummy MM berkata...

SELALU TENGOK SENIOR PJ PAKAI..

wardah berkata...

Assalamualaikum...wah..pandai menjahit baju renang..nanti boleh la tempah ;)

Firdausy CiLiKku berkata...

Insyallah wardah, andai berkesempatan

OKje berkata...

Wahhhh,...terer menjahit rupanya..OKje reti buat baju kurung je... itu pun malas haha....

Firdausy CiLiKku berkata...

Kira oklah tu boleh menjahit gak tu..

Firdausy CiLiKku berkata...

Kira oklah tu boleh menjahit gak tu..

hariedz_gurl berkata...

Kt tgkt bpe jusl bju renang

Firdausy CiLiKku berkata...

kat tkt 2 or 3 kalu tak silaplah, bahagian muslimah. skrangkan dah ada signboard.. crjer signboard yg pakaian muslimah. kedai yg jual baju dan peralatan untuk umrah dan haji.

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown berkata...

Nak tanya..guna material apa yer..kain apa yg sesuai..pastu..kat gm kat tingkat brp..baju mandi muslimah tu

Firdausy CiLiKku berkata...

Asnita Asmi.. sorry lmbt reply.. blog xleh bukak tru komputer.. guna kain lycraje tp yg jenis kain licin. Dulu saya blikat jakel. La ni susah skit nak jumpa. Kain saya ni xdela mcm material baju mandi cuma lembut sikitlah.. tu yg ambil warna gelap so, xdela nmpk susuk bdn sgt 😊😊

Firdausy CiLiKku berkata...

Xtahulah ada lgke.. sya x ingat tingkat berapa. Tp yg sya ingat bahagian muslimah n jual kelengkapan hj..seingat sayalah..

Firdausy CiLiKku berkata...

Xtahulah ada lgke.. sya x ingat tingkat berapa. Tp yg sya ingat bahagian muslimah n jual kelengkapan hj..seingat sayalah..

Firdausy CiLiKku berkata...

Asnita Asmi.. sorry lmbt reply.. blog xleh bukak tru komputer.. guna kain lycraje tp yg jenis kain licin. Dulu saya blikat jakel. La ni susah skit nak jumpa. Kain saya ni xdela mcm material baju mandi cuma lembut sikitlah.. tu yg ambil warna gelap so, xdela nmpk susuk bdn sgt 😊😊