Jumaat, Mei 17

Steamboat Again!

Assalamualaikum...

Makan Steamboat lagi!.. hihihi macam mewahjer bunyiknyer.. Sebenarnya nih kisah yang terjadi sebulan lepas, aku baru terperasan ada kisah yang aku tak update di blog. Tertinggal rupanya hehehe.. 6hb 4 yang lepas adalah merupakan hari kelahiran ma dan hubby aku. Niat mulanya aku nak sambut birtday mereka di luar tapi keesokan harinya. Alih-alih adik aku yang bongsu call dan bagitahu aku mereka nak datang ke rumah aku malam 6hb tu jugak untuk makan steamboat.

Pada aku okjer.. janji ma aku beli semua barang mentah bersama ketul ais, manakala tugas aku pula sediakan kuah tomyam dan segala kelengkapan untuk makan steamboat. Senangkan tugas aku. Hehehe..  saper suruh rancang last minute kihkihkih....Syukur jugak ada gunanya periuk yang aku beli tu, idakler jadi tukun.
Santai anak teruna baring sambil menunggu Opah dan yang lain sampai
Sementara menunggu ma n family aku sampai, aku masak sup tomyam dulu..
Siap sedia untuk mencampakkan segala macam jenis makanan yang dibeli
Izwan tidak ketinggalan untuk makan steamboat sekali lagi.
Masa untuk makan... perut dah kebuluq nih..
Clear.. habis tu.. semua dah kekanyangan.. masa untuk mengemas pula..

Alhamdulillah.. selesai semuanya. Cuma takde kek jer nak merasmikan majlis sambutan birthday tu. Anak teruna dah membebel-bebel sebab takde kek harilahir. Pada aku takpelah takde kek, janji ada sambutannya walaupun secara bersederhana. Kalau beli kek nanti takde orang yang nak makan kek, bukankah membazir namanya tu.. Aku doakan Ma dan Hubby sentiasa sihat dan dilimpahi dengan keberkatan dengan sebaik-baik keberkatan dari ALLAH S.W.T.. Amin...

1 ulasan:

OKje berkata...

OKje pun teringin nak beli periuk steamboat tu Syaz...sebab suka betul makan Johnny... cuma nak buat sosnya jelah kan...