Khamis, Januari 31

Superman Menyelamatkan Sebuah Chery

Berita Firdausy

Rabu, 30 Januari 2013

    Seorang Pekerja yang berjawatan pembantu am pejabat terpaksa bertindak sebagai sorang super man setelah terlibat di dalam kemalangan di tempat letak kereta pejabatnya. Perkerja tersebut yang sedang menaiki motosikal EX 5 terlanggar sebuah kereta Chery berwarna hitam ketika kenderaan tersebut menjulur keluar untuk membetulkan tempat parking.

    Seorang saksi melaporkan bahawa, pekerja tersebut leka memerhati awek-awek di dalam kereta peugeot berwarna silver yang juga sedang memakirkan kenderaan mereka. Disebabkan terlalu leka memerhatikan aweks-aweks tersebut, beliau tidak perasan bahawa Chery tersebut sudahpun terjulur keluar. Lalu untuk menyelamatkan kaki yang pernah patah, beliau secara sepontannya terus melompat dari kenderaannya dan terbang bagaikan superman melintasi Chery tersebut.

    Pekerja tersebut hanya mengalami kecederaan ringan, manakala Chery tersebut mengalami kemik di bahagian hadapan serta calar akibat rempuhan motosikal tersebut. Pemilik Chery itu pula mengalami kecederaan poket rabak yang melampau disebabkan kemalangan tersebut.

Sekian.

Berita oleh Bernama


Cerita Firdausy

     Di suatu pagi yang Indah, setelah mengetik kad seawal 7:35 pagi, Akupun terus menghantar anak teruna ku ke tadikanya. Setelah menghantar anak teruna aku ke tadika, akupun balik ke pejabatku dengan penuh rileks tanpa rasa tergesa-gesa. Yelahkan.. dah punch kad nak buat apa tergesa-gesa. Sampai ke parking pejabat, akupun memilih tempat parking yang aku rasakan sesuai untuk kereta aku. Bila dah masuk parking, aku tengok keliling, senget pulak parking aku ni, fikirku ke depanlah sikit dan masuk elok-elok. Setelah melihat kiri dan kanan, aku tengok jalan clear water no boya dan tiada kereta or motor yang akan lalu, cuma yang ada kereta silver nak masuk parking. Akupun apa lagi, aku keluar sikit untuk membetulkan kereta aku. 

     Sedang elok aku keluar dan dah pun masuk gear reverse, tinggal nak tekan minyak je. Tetiba aku nampak ada satu motor datang hentam kereta aku dan pemandunya melayang ke depan. "Ya Allah, apa tu?" aku ingatkan ada superman datang nak selamatkan aku, rupa-rupanya ada orang dah langgar depan kereta aku. Tapi yang peliknya boleh pulak aku memandang ke kamera undur aku kot-kot aku dah terlanggar apa-apa kat belakang, padahal yang berlaku tu depan mata. Hehehe... 

     Tanpa berlengah, akupun mengundurkan kereta aku, parking cantik-cantik then akupun keluar tengok superman aku tu. "Alah siannya" kata hati ku, dah jatuh tersungkur dah "superman" aku tu. Aku angkat barang-barang yang jatuh dari motor, kawan-kawan yang ada tolong angkat motor "Superman" aku. "Kenapa akak keluar?" katanya. "Haik salah akuke? aku tengok takde apa-apa tadi, dah lama tu akak keluar tu, baru ko sampai. Takkan ko tak nampak keta akak?"

     "Alahai.. kereta ku" Kata ku dalam hati. Kopak lagilah bonus aku kali nih. Selama 3 tahun aku bawak kereta ni tak pernah eksiden, alih-alih eksiden gak... huhuhuhu.. sedih.. punyalah baek.. aku jaga. Last-last, kat parking yang ko nak eksiden.

     "Ok tak ni, kalau tak akak bawak ke hospital?" kataku. "Ok kak, takde apa-apa nih sikit jer kot" katanya dalam keadaan menyeringai menahan sakit sengal pada kakinya. "Kereta akak okke?" Soal nya lagi. "Kereta akak macam tulah, calar dan kemek" jawab ku. "karang aku mintak ko bayar tak terbayar gamaknya ko" kata hati aku. Aku berlalu masuk ke pajabat tanpa melihat dengan betul keadaan kereta aku tu. Bila masuk sahaja ke dalam pejabat, ada saksi mengatakan yang mamat "superman" nih sebuk menenguk awek-awek kereta silver. Hmph.. patutlah tak nampak kereta aku dah sedia terjulur keluar tu.

    Korang nak tengok keadaan kereta aku tu?

Uwaaa... kopak sudak kocekku eh silap purse ku...

-The End-

6 ulasan:

محمد رازيق berkata...

owh. nikes tgk awek sampi terlnaggr ek kak? hehe

Nadia Johari berkata...

haishh leka duk tgk awek..kan dh kena..jd supermentol trus..haahha

THE AUTHOR berkata...

AWak ini baik hati ler...
Kalau orang lain dah minta ganti sebab salah moto tu..heheheh

Firdausy CiLiKku berkata...

Ntahler.. tp ada saksi ckp dia tgk keta tu sampai terteleng pala..

Camner nak mintak ganti rugi bro hanif, tak sampai hati pun.. sebab saya tau gaji PAP byk manapun.. mintak ganti mau beribu dah..

Firdausy CiLiKku berkata...

hahah nadia, tu psl, tak sangka tau.. terkezut tgk org terbang tetibajer.. keta tak gerak, camner org bleh terbang.

Firdausy CiLiKku berkata...

ujung minggu nih tgk hood kereta ada kemik sikit.. sedihnyer...