Rabu, Disember 18

Bertambah Lagi UmurKu


Assalamualaikum...

Syukur alhamdulillah..., Aku dipanjangkan lagi umurku dan diberi peluang untuk bernafas lagi oleh Yang ESA untuk aku menjalankan ibadahku dan mendekatkan diri ini lagi dengan NYA dan melihat anakku membesar serta membolehkan aku membuat bakti kepada kedua ibu bapaku. Hari ni, genap tiga puluh empat tahun sebulan umur aku. Alhamdulillah... aku masih diberi peluang untuk menunaikan ibadahku.

Sebulan yang lepas, Hari lahir aku disambut secara kecil-kecilan. Tapi di sambut di rumah PIL aku di Beruas buat kali kedua setelah beberapa tahun yang lepas aku sambut tanpa memaklumkan yang hari tersebut adalah hari lahir aku, aku beli kek semata dan sedikit jajan. Tapi tahun ini sedikt berbeza di mana, Ma dan Hubby aku merancang bersama untuk meraikan hari lahir aku.

Kalau tidak hari lahir aku ni nak di sambut di Terengganu, sebab kami dah merancang nak ke sana untuk bercuti. Namun, atas sebab musim tengkujuh dan hal tanah Ma yang kena kompaun di kampung Gajah, kami terpaksa batalkan untuk mementingkan hal tanah Ma dahulu.

Ma aku beli barang, MIL aku yang masak. Muahaha.. cerdik tak Ma aku. Hehehe.., Doa selamat dibacakan dan kami mengaminkan, walaupun tak ramai tapi aku rasa seronok sebab tengok ma dengan MIL aku gembira.

Persediaan oleh Family aku
Makanan dengan pulut kuning sudah sedia untuk dijamah
Kami sedang menjamu selera
Masing-masing dah kekenyangan

Selesai sudah majlis sambutan hari lahir aku. walaupun kecil tapi amat mengembirakan aku. Walaupun dalam keadaan sakit kepala, aku gagahkan juga untuk hadir dan makan masakan MIL aku.. Adios..

Tiada ulasan: