Isnin, Disember 23

Blues Monday #43

Assalamualaikum...

Anggaran pakaian (sepasang) untuk anak-anak sekolah

Dilema ibu - bapa yang mempunyai anak-anak masuk sekolah, mana nak cekau duit di hujung tahun?. Bagi ibu - bapa yang memang menyimpan dari awal tahun akan rasa lega sebab duit simpanan itu boleh dibuat belanja untuk anak-anak masuk sekolah. Ini baru sahaja pakaian, belum lagi bayaran tahunan untuk sekolah pula. Macam - macam yang sekolah minta, fail itulah, fail inilah, yuran komputerlah, apa - apalah.. adeh pening kepala. 

Anak teruna aku badannya kecil dan rendah. Kalau boleh, amik SS tapi apakan daya, saiz SS tiada. Cari harga baju paling murah tapi tiada saiz pula. Jenama baju yang ada saiz pun, jenama yang paling mahal. Korang nak tau jenama apa? jenama CANGGIH tau, memang CANGGIH sungguh harganya. Tercekik aku tengok harga CANGGIH tu. Ish..ish..ish..saiz yang di pakai sekarangpun agak besar baginya, menggeleng aku... Apesallah ko kecik sangat nak oiii...Mujurlah ada kawan yang sanggup tolong belikan baju sekolah terus dari kilang, bolehlah aku berjimat sikit. Yang aku belipun untuk stok pakai 1/2 tahun or tahun depan pasal firasat aku mengatakan badan anak teruna aku tu takkan mengembang tapi meninggi ke 120 CM sahaja. So, cantiklah dah baju dengan seluar yang labuh tu.. Melainkan tiba-tiba ada keajaiban pula pada anak aku, boleh meninggi dan membesar secara tiba-tiba.. Muehehehe... rugi aku kalau betul-betul.

TAPI....Yang lagi tak best tu, bila dah sedap menyimpan, ada sahaja benda yang minta keluar nak pakai dahulu. Macam aku semalam, Si Hitam aku minta untuk di servis sebab dah masuk 40 ribu Km. Adeh.. melayang RM 450 aku. Si Kuning pula, aku buat tak reti dulu, selagi boleh jalan ko jalanlah kuning.. bunyi dah makin terukpun, terpaksa aku pekakkan telinga aku. Nanti aku kumpul duit lagi yer..

Adeh..... Adios...



2 ulasan:

Cho Zila berkata...

tuler pasalkan... kadang dah simpan2 der jer nak buat yerk.. so redhajerler...

Syaz Blackrose berkata...

nak buat camne kan cho zila, hailah.. dunia...