Selasa, Jun 18

Suami Tak Ku Hadap

Assalamualaikum....

Ahaks.. jangan salah anggap yer, ni tajuk novel yang aku bacajer.. Tajuk review novel kalini, Suami Tak Ku Hadap.

Jom kita tengok Sinopsisnya:-

Jiwanya mati. Hatinya ranap. Hidupnya hanya punya satu tujuan iaitu memusnahkan segala apa yang pernah memusnahkan hidupnya. Nur Syaima memujuk tangisnya sendiri bila dia tersisih daripada perhatian dan tanggungjawap seorang ayah. Pemergian ibu tercinta membuatkan air matanya kering dan tidak menitis lagi. Dalam hatinya, hanya ada kebencian kepada ayah, Mak Cik Jalina dan juga Syed Ahmad Budriz apatah lagi setelah lelaki itu menghalau Faez daripada dirinya yang sepi.

"Aku akan jadikan hidup kau lagi teruk daripada neraka, Budriz! Aku akan buat bonda tersungkur melihat kecundangan kau di kaki aku!" - NUR SYAIMA

Syed Ahmad Budriz akur bila menerima kebencian daripada Nur Syaima, adik tirinya. Cinta terdetik dalam hatinya sejak pertama kali dulu ternyata tidak sirna begitu saja malah dia sudah terlalu mencintai adik tiri sendiri. Namun, keras hatinya Nur Syaima tak mampu dibendung hinggakan dia nekad menikahi adik tirinya setelah dia memerangkap Syaima. Dan dia tahu, nendanya yang menjaga darah keturunan pasti membantah. Tapi hati lelakinya berkata ya, lalu dia sanggup menjadi suami yang tak pernah dihadap bagi menghidupkan kembali jiwa isterinya yang mati.

"Abang minta maaf. Tapi yakinlah dengan abang. Takdir kita bukan kita yang tentukan. Kita hanya perlu menerima. Sayang bantu abang. Bantu abang raih kasih sayang isteri abang sendiri..." - Syed AHMAD BUDRIZ

Ada darah yang perlu dijaga. Ada hati yang perlu bernafas dengan cinta. Ada jiwa yang perlu dihidupkan dan ada dendam yang perlu dipadamkan. Adakah selamanya Budriz menjadi suami yang tak dihadap? Mampukah sebuah kehilangan membawa satu kebahagian?

Review:-

Mula-mula membaca novel ni, penceritaan bermula dengan perasaan yang penuh dengan dendam. Bermula dari zaman persekolahan hinggalah menginjak ke dewasa. Nur Syaima hidup dengan Dendam. Kata-kata nista dan kata-kata kesat sentiasa keluar dari mulut Nur Syaima dan perasaan yang meluat sentiasa melanda antara Nur Syaima dan Budriz. Masa membaca ni, aku dah mula bosan masa membaca jalan cerita novel nih. Pada pertengahan cerita, bila Nur Syaima mula menerima suaminya, masa tu baru aku rasa seronok nak membaca balik. Pada saat itu, dugaan mula menimpa, halangan demi halangan bermula dengan penolakan nenda Budriz serta fitnah yang menimpa Syaima. Kesedihan demi kesedihan menimpa Syaima namun akhirnya Syaima bangkit dan cahaya mula menyinar hidup Syaima.

2 ulasan:

Isabel Diaz berkata...

Wah, best pulak baca sipnosis.. Hihi..

Hanif Idrus berkata...

Sinopsis yang baik ini..
Kena rekemen kat orang rumah says