Khamis, Oktober 18

A Sweet Date at Putrajaya

Ahad lepas, kami ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di Putrajaya, nak ambil Kad Pengenalan kami yang baru setelah dekat dua bulan kami tangguhkan untuk mengambilnya. Padahal kami boleh ambil hari yang sama Kad pengenalan kami tu. Tapi disebabkan kami buat kad pengenalan tu hari ahad, maka kami hanya boleh ambil pada hari Isnin. Buat yang tak tahu, JPN putrajaya dibuka hari sabtu ahad kecuali cuti umum dari jam 8 pagi hingga jam 2 petang.

Selesai urusan kat JPN, kami ke Masjid Putrajaya untuk Brunch (breakfest + lunch) apa nama ntah yang kedai-kedai bawah jambatan tu aku lupalah.
Untuk aku, nasi kukus dan ayam berempah

Untuk Hubby, nasi mamak

Then, kami ke Taman Botanik, Putrajaya. Sajaje nak cuci mata. Masukpun percumakan, tapi dah tak seronok macam mula-mula dibuka dulu dah. Kawasan pameran dan kawasan taman tak maintain dengan elok, boleh dikatakan semua bahan pameran rosak dan tak boleh lagi digunakan. So kami decide berjalan di taman sahaja.
at canopy walk iyerke nama tempat nih.. sesuka ati aku je.. ahaks
Antara yang menarik pandangan aku, Pisang Hutan
Kepenatan berjalan, Minum dulu... di taman pokok menjalar
Sesekali berjalan menghirup udara segar dan lari dari hiruk pikuk kota amat menyegarkan dan amat menenangkan. Sambil-sambiltu bolehlah mengeluarkan peluh yang tak seberapa dari badanku yang dah semakin tembun, boleh juga aku releasekan tekanan perasaan yang melanda di hari bekerja.

4 ulasan:

Unknown berkata...

0o0..x tau pulak jpn putrajaya bukak hujung minggu.senang la nak g buat ic baru kalo gitu.:D

Jue Jaynee berkata...

waa best..jue baru2 ni p war memorial kundasang.. puas hati pergi..nanti jue nk update kat entry..

mana tau p sabah... boleh p sana..
puas hati kalu pergi..

Firdausy CiLiKku berkata...

Wana, bolehjer g hujung minggu, parking pun ok x penuh sangat macam hari biasa plus orangpun x ramai mana. sekejapje tunggu.

Firdausy CiLiKku berkata...

jue, iyer... boleh jd rujukan utk akak, plus thun dpn akk nak ke sabah. thanks bw blog akk