Selasa, Oktober 2

Sambutan Merdeka Raya

Hutang post # 2

Sabojelah aku nikan.. hutang entri yang firstpun tak post lagi, tetibajer terus loncat hutang post nombor dua. Lantaklah... janji aku dah bayar salah satu hutang entri aku ni. Hehehe.... manakan tidaknya gambar yang ni aku yang aku siapkan dulu. Ok, kita terus ke cerita pasal sambutan merdeka raya Majlis tempat aku berkerja.

Seperti tahun-tahun yang lalu, Pihak Majlis membuat sambutan Aidilfitri secara besar-besaran. Tahunni, Jabatan aku bergabung dengan Jabatan Perancang Bandar dan kami di beri tugasan untuk membuat laksa. seperti biasa dengan budget yang diberikan oleh pihak Majlis, kamipun mula mencari orang or catering yang sanggup ambil. sehari sebelum atau lebih tepat lagi, pagi sebelum sambutan diadakan kami bergabung tenaga untuk menghias booth kami dengan semeriah dan secantik yang boleh. Jom kita layan gambar untuk persiapan sebelum majlis bermula.







Persiapan menghias booth
dewan yang masih kosong sebab majlis belum bermula lagi

Tepat jam 3 petang majlis pun bermula, aku dengan pn. Ana naik pada 3:45 petang. Rasanya masih awal laginih. Tapi bila sampaije kat dewan, orang dah ramai dan memenuhi dewan. Boleh dikatakan kebanyakan makanan dan minuman habis. Tambah lagi yang sedap-sedap. Niat nak ambil air cendol sebab penat naik tangga tadi tapi hampa sebab cendol dah licin. Nasi arabpun dah licin, sate pun turut habis. Biasalahkan namanyapun jamuan raya, tambah lagi makan free memang ramailah yang serbu. Tak sedappun jadi sedap siap boleh tapau lagi sabojelah.. 

Tiada ulasan: