Ahad, Oktober 7

Aidilfitri at Bukit Merah Laketown Resort #2


Membayar Hutang Entri #2

Raya ke-2, pagi-pagi lagi kami bersiap untuk mandi kolam dekat club house sebelah apartment kami tu orang lain bersiap untuk pergi beraya rumah saudara terdekat, tapi kami bersiap nak mandi hahaha nampeh tul. Satu
family turun untuk mandi kolam. Club House pulak tutup, so kolam ni kami yang punya...
 Bergambar dulu, itu mesti
 Bergambar dengan opah
 Cik Yang yang malu-malu kuch hing
 Kolamni kami yang punya hahahaha....
 Abah yang susah sangat nak mandi dengan kami akhirnya masuk kolam jugak
 Mula-mula takut nak mandi kolam
 Lama-lama dah start terjun dekat-dekat
 Nak terjun jauh-jauh pulak, eh..eh.. brek.. tak jadi nak lompat
Dah berani melompat dan tak takut air dah

Dah puas mandi, kami bersiap untuk beraya ke Parit Buntar, rumah kawan rapat aku kat U dulu, dan aku baru dapat tau Arwah Ibunya telah pulang ke rahmatullah pada 25 Ramadhan yang lalu, Al-Fatihah.. sedih sangat... Cuma aku terlambat tau sebab jarang bukak FB punya pasal. Balik dari Parit Buntar, kami cadang nak ke rumah sedara yang lain, yelah dah alang-alang sampaikan. Tapi Abah tak nak dengan alasan nanti jumpa masa kenduri.. BOSANnya..... Tapi aku nekad jugak berjalan-jalan sambil rikie jalan ke waterpark. Rikie harga tiket dan jalan-jalan sekitar resort.
 Papan tanda jetty ke pulau orang utan
 Besarnya kepala paip tu dan sejarah floating island
Tarif tiket dan peta di Bukit merah

Dan aku berazam untuk datang lagi esok hari untuk operasi mandi-manda. Saper mau ikut, tunggu.......

Klik sini untuk tengok entri raya pertama


Tiada ulasan: