Rabu, November 14

Makan Best #10 : Breakfast #1 Tuuu... Dia Pak Tam Cafe

Assalamualaikum...

Pejam celik, pejam celik, tup tup tup dah masuk penghujung tahun ek.. ish..ish..ish... dah mula cuti sekolah hujung tahun dah yek. Cuti-cuti sekolah hujung tahun ni, mesti ramai yang bawa anak-anak pergi bercutikan? Tambah-tambah lagi, minggu depan mesti ramai yang ambil cuti panjang. Temanpun tak ketinggalan mengambil cuti nak sambut depavali hehehe... kawan-kawan tanya ambil cuti nak ke mana, teman idok nak ke mana pun, duduk rumah rilek-rilekje. lagipun teman kena standby untuk pengauditan oleh juru audit negara jumaat ni.
Untuk cuti hujung tahun ni temanpun tak dapat nak kemana kot, pasal teman dah masukkan anak teruna teman dalam kelas membaca dan Iqra' bagi cerdik sikit kalau tak asyik main game dan tengok kartunje semedang. Sampai teman naik busan. So untuk memantopkan pembacaan dan IQ anak teruna teman, teman hantar masuk kelas reading. Untuk persediaan masuk sekolah Kafa nanti.
Kalini teman nak cerita pasal teman breakfast di cafe yang baru wujud @ perhentian RnR ulu bernam kalau tak silap teman. Tuuu.. Dia Pak Tam Cafe ni dah ada banyak dah cawangannya kalau tak silapla cawangan utama ada dekat kajang kot. Dekat RnR yang lain pun ada jugak tapi aku memang lupa kat mana hehehe...
Cafe di RnR Ulu Bernamni teman rasa memang baru lagi sebab last masa raya aidilfitri yang lepas masih dalam construction lagi. Bila balik kampung kalini, tengok dah ada bangunan baru. Niat teman mulanya nak beli KFC bangunan sebelahnya nak pakai kupon yang ada, tapi KFC tak buka daa pagi-pagi. Nak tak nak dan malas nak jalan jauh punya pasal teman dan family pun makanlah kat cafe Tuuu.. Dia Pak Tam.


 Pemandangan dalam Kedai
stall-stall yang boleh di jengah

Banyak juga pilihan nak makan sarapan boleh, nak makan tengah hari terus pun boleh. Nampak makanannya semua sedap belaka.
 masa untuk memilih makanan

Pilih punya pilih, akhirnya teman memilih mee rebus udang, Hubby teman pilih bihun sup dan anak teruna pilih nasi sup, air coke dan ice cream.
 Mihun sup buat Hubby, nasi sup buat si anak teruna dan mee rebus udang buat teman


 
 Ngap ice cream di pagi hari
sedap sungguh anak teruna ni makan ice cream, penyudahnya kami berdua yang jadi tukang perabih
 
Bekas makanan dan minuman yang menjadi trade mark Tuuu.. Dia Pak Tam

Kalau sesiapa yang nak ke Utara bolehlah singgah ke Tuuu.. Dia Pak Tam di RnR Ulu Bernam. banyak pilihan menarik dan agak berbaloi berbanding dari makan makanan di gerai PLUS.

Tiada ulasan: